یمانی

صاحب هدایت کننده ترین پرچم

صاحب هدایت کننده ترین پرچم

امام محمد باقر ع که فرمودند:

... و در پرچـمها پرچـمى هدایت کننده تر از پرچم یمانى نیست و آن پرچم هدایت است .
چون که شما را به صاحبتان دعوت می کند ،
و اگر یمانى خروج کرد فروختن اسلحه حرام
مى شود .
و اگر یمانى خروج کرد , بپا خیز بسوی او .
که همانا پرچمش پرچم هدایت است .
و جایز نیست مسلمانان از او سرپیچى کنند ،
و اگر کسى این کار را انجام دهد از اهل جهنم
مى باشد .
"زیرا که او دعوت به حق و هدایت به راه راست
مى کند" .


منابع: الغیبة - محمد بن ابراهیم النعمانی ص 264
بحار الأنوار ج 52 ص 232

پیوندها

وصیت رسول الله ص به ابن مسعود

و از وصیت رسول خدا به ابن مسعود آمده:... ای ابن مسعود: زمانی بر مردم خواهد امد که صبر کننده بر دین خود همانند کسی است که گداخته ای از اتش را در کف دستانش گرفته است ، هر که در آن زمان بود گرگ است ، و گر نه گرگ ها آنرا خواهند خورد .

ای ابن مسعود: علماء وفقهای آنها خائن و فاسق و شرور ترین خلق خدا هستند و همین طور پیروان آنها وهر کس که پیش آنها می رود و از آنها می پرسد و آنها را دوست دارد و با آنها همنشین است و با آنها مشورت می کند اشرار خلق خدا هستند و آنها را وارد آتش جهنم می کند

﴿صُمٌّ بُکْمٌ عُمْیٌ فَ هُمْ لََّ ی رَْجِعُونَ ﴾ کرو لال و کورند و به راه نمى آیند

﴿وَنَحْشُرُهُمْ یَ وْمَ الْقِیَامَةِ عَلَى وُجُوهِهِمْ عُمْیاً وَبُکْماً وَصُمّاً مَّأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ کلَّمَا خَبَتْ زِدْنَاهُمْ سَعِیرا ﴾ و روز قیامت آنها را کور و لال و کر به روى چهره شان درافتاده برخواهیم انگیخت جایگاهشان دوزخ است هر بار که آتش آن فرو نشیند شراره اى تازه برایشان مى افزاییم

﴿کُلَّمَا نَضِجَتْ جُلُودُهُمْ بَدَّلْنَاهُمْ جُلُوداً غَیْ رَهَا لِیَذُوقُواْ الْعَذَابَ ﴾ که هر چه پوستشان بریان گردد پوستهاى دیگرى بر جایش نهیم تا عذاب را بچشند آرى خداوند تواناى حکیم است

﴿إِذَا أُلْقُوا فِیهَا سَمِعُوا لَهَا شَهِیقاً وَهِیَ تَ فُورُ * تَکَادُ تَمَیَّ زُ مِنَ الْغَیْظِ ﴾ چون در آنجا افکنده شوند از آن خروشى مى شنوند در حالى که مى جوشد * نزدیک است که از خشم شکافته شود

﴿لَهُمْ فِیهَا زَفِیرٌ وَهُمْ فِیهَا لََّا یَسْمَعُونَ ﴾ براى آنها در آنجا ناله اى زار است و در آنجا چیزى نمى شنوند

﴿کُلَّمَا أَرَادُوا أَن یَخْرُجُوا مِنْ هَا مِنْ غَمٍّ أُعِیدُوا فِیهَا وَذُوقُوا عَذَابَ الْحَرِیقِ ﴾ هر بار بخواهند از شدت غم از آن بیرون روند در آن باز گردانیده مى شوند که بچشید عذاب آتش سوزان را.

ای ابن مسعود آنها ادعا می کنند که بر دین و سنتم و راه و شرایع من هستند آنها از من دور ومن از آنها دور هستم .

ای ابن مسعود: در هیچ جای زمین با آنها همنشین نشده و در بازار ها با آنها خرید و فروش نکنید، و راه را به آنها نشان نداده ، و به آنها آب ندهید ، خداوند متعال فرمودند: 

﴿مَن کَانَ یُرِیدُ الْحَیَاةَ الدُّنْ یَا وَزِینَتَ هَا ن وَُفِّ إِلَیْهِمْ أَعْمَالَهُمْ فِیهَا وَهُمْ فِیهَا لا یبُْخَسُونَ ﴾ کسانى که زندگى دنیا و زیور آن را بخواهند جزاى کارهایشان را در آن به طور کامل به آنان مى دهیم و به آنان در آنجا کم داده نخواهد شد

 وتعالی می فرماید:

﴿وَمَن کَانَ یُرِیدُ حَرْثَ الدُّنْ یَا نُؤتِهِ مِنْ هَا وَمَا لَهُ فِی الْْخِرَةِ مِن نَّصِیبٍ ﴾ و کسى که کشت این دنیا را بخواهد به او از آن مى دهیم ولى در آخرت او را نصیبى نیست.

ای ابن مسعود: به امت من بلا و گرفتاری و دشمنی و کینه توزی و جدل را تحمیل کرده،آنها در دنیایشان ذلیل ترین این امت هستند . و قسم به کسی که مرا به حق مبعوث نمود خداوند آنها را ذلیل کرده و به حالت شامپانزه و گراز ممسوخ می سازد سپس رسول خداص  گریه کرد و ما هم به خاطر گریه او گریستیم و گفتیم: ای رسول خدا چه چیزی باعث گریه شما شد ؟ فرمودند به خاطر ترحم به حال این اشقیا و نادانان ، 

و خداوند متعال می فرمایند:

﴿وَلَوْ تَ رَى إِذْ فَزِعُوا فَلَا فَ وْتَ وَأُخِذُوا مِن مَّکَانٍ قَرِیبٍ ﴾ و اى کاش مى دیدى هنگامى را که کافران وحشت زده اند آنجا که راه گریزى نمانده و از جایى نزدیک گرفتار اند(. منظور ایشان علماء و فقهاست.)

قول تعالی: ﴿لِّنُذِیقَهُمْ عَذَابَ الْخِزْیِ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْ یَا﴾ در زندگى دنیا عذاب رسوایى را به آنها بچشانیم

 از امام صادق ع در غیبه النعمانی در مورد قول خداوند متعال:عذاب رسوایی در دنیا سؤال شد ،فرمودند:

ای ابا بصیر کدام رسوایی از این رسوایی بیشتر است که مرد در منزل وپیش یاران خود باشد و در حالی که برادرانش وسط خانواده اش نشسته اند یک دفعه خانواده اش جیب های خود را برای او پاره کرده و فریاد و زاری کردند پس مردم می گویند: این چه کاری است ؟ آنگاه گفته می شود: همین الان فلانی ممسوخ(بصورت حیوان در آمد)شد، گفتم: قبل از قیام قائم ع یا بعد از آن ؟ فرمودند نه ، بلکه قبل از آن است.

و همانطور که در وصیت رسول خدا به ابن مسعود آمده مسخ در میان علماء است ،و اما خسف ، و یا قول ایشان و قسم به کسی که مرا به حق مبعوث نمود خداوند خسف را در آنها قرار می دهد و آنها را به صورت شامپانزه و گراز در خواهد آورد ، و در قول تعالی :

و اى کاش مى دیدى هنگامى را که کافران وحشت زده اند آنجا که راه گریزى نمانده است و از جایى نزدیک گرفتار شده اند

این ایه در مورد احادیث اهل بیت ع در زمان ظهور و تاویل آن نیز در مورد لشکر سفیانی است همان لشکری که خداوند زمین را در آنها خسف می کند ، و نمی دانم که ارتباط میان لشکر سفیانی و علماء چیست ، و اگر کلام رسول خدا ص و کلام امام باقر ع را در دو روایت اخیر به همدیگر ربط دهیم ، برای ما واضح می شود که در آنجا ارتباط محکمی بین علماء و لشکر سفیانی که خسف در آن واقع می شود وجود دارد و آیه قرانی شامل حال هر دوی آنها می باشد.

از ابی جعفر ع : برای صاحب این امر غیبتی خواهد بود سپس حدیث طولانی که ضامن غیبت و ظهورش را ذکر کرده ، تا اینکه فرمودند: پس مردم را دعوت می کند - یعنی قائم – به کتاب خدا و سنت پیامبرش و ولایت علی بن ابی طالب ع و برائت از دشمنان ایشان پس کسی را نا م نمی برد تا اینکه به بیداء یا صحرا برسد آنگاه لشکر سفیانی بر او خارج می شود خداوند امر می کند پس)زمین(آنها را از طرف کف پا هایشان می برد ، وآن قول خداوند تعالی است:)و اى کاش مى دیدى هنگامى را که کافران وحشت زده اند آنجا که راه گریزى نمانده است و از جایى نزدیک گرفتار شده اند * گفتند به او ایمان آورده ایم ...(یعنی به قائم ال محمد ...)

و از ابی بصیر : از امام صادق ع سؤال کردم

﴿اتَّخَذُواْ أَحْبَارَهُمْ وَرُهْبَانَ هُمْ أَرْبَاباً مِّن دُونِ اللّهِ ﴾ انان احبار علماء و راهبان خود را به جاى خدا عبادت کردند

پس ع فرمودند به خدا قسم که مردم را به عبادت خود دعوت نکردند و اگر به عبادت خودشان دعوت می کردند مردم اجابت نمی کردند ولی حرام را حلال و حلال را حرام کردند پس به این خاطر مردم نداسته آنها را عبادت نمودند.البرهان:ج 10 ص120 ، اصول کافی باب التقلید: ج 1ص 53 ح1

و از رسول خدا فرمودند:فقهاء تا زمانی که وارد امورات دنیا نشوند امناءپیامبران و فرستادگان هستند ، گفتند: ای رسول خدا د خول آنها در دنیا چیست ؟ فرمودند تبعیت و پیروی از سلطان و پادشاه که اگر این کار را انجام دادند آنگاه از آنها بر دین خود بر حذر باشید .اصول کافی: ج 1ص 46 ، بحار النوار: ج 2 ص 110

و از امام صادق ع فرمودند:اگر قائم ما قیام کرد شدید تر از رسول خدا در زمان جاهلیت با جهل مردم روبرو می شود پس به او گفتند: چگونه اتفاق می افتد ؟

فرمودند: رسول خدا هنگامی به سوی مردم رفت که آنها سنگ و آجر وشاخه وچوب ساخته شده را عبادت می کردند و در صورتی که قائم ما اگر قیام کند و به سوی مردم می آید که همه آنها قرآن را بر او تاویل وتفسیر می کنند ،و با آن بر او حجت گرفته و به خاطر آن با او می جنگند ، و اما به خدا قسم که عدالت خود را بداخل خانه هایشان می برد همانطور که گرما وسرما وارد می شود.بحار النوار: ج 52 ص 363

و امام صادق ع می فرماید: اگر قائم قیام کرد از اهل فتوی در مورد آنچه را که نمی دانند و فتوی داده اند انتقام می گیرد ، هلاکت بر آنها و پیروانشان باد مگر دین ناقص بوده که آنها آنرا کامل کرده و یا انحراف داشته و آنها آنرا بر پا داشتند ، یا مردم سعی در انجام خلاف آن داشتند پس از آنها پیروی کردند یا اینکه آنها را به درست امر کرده و سرپیچی کردند یا اینکه مختار ناراحت است ازآنچه را که به ایشان وحی شده پس آنها آنرا یاداوری کردند ویا اینکه دین در زمان ایشان کامل نشد پس آنها آنرا کامل کردند و یا اینکه پیامبری بعد از ایشان آمده و از او پیروی نمودند.الزام الناصب: ج 2 ص200

از رسول خدا ص فرمودند:از مردم اراذل و شرور برامتم نمی ترسم که آنها را بکشند، و نه دشمنی که آنها را به هلاکت برساند ، و لی از ائمه گمراه بر امتم می ترسم که اگر از آنها اطاعت کنند فتنه را میان آنها قرار داده، و اگر سر پیچی کنند آنها را خواهند کشت.الزام الناصب:ج 1ص 196

و در ینابیع وارد شده:... اگر قائم خروج کند بطور خاص هیچ دشمن آشکار جزء فقهاء نخواهد داشت، و او باشمشیر برادر است ، و اگر شمشیر در دستانش نباشد حتما به کشتن ایشان فتوی می دادند ، و لیکن خداوند ایشان را با شمشیر و کرم ظاهر می کند پس او را اطاعت کرده و از ترس ، حکم ایشان را قبول می کنند ولی در خفاء خلاف آنرا می خواهند.ینابیع الموده: ج 3 ص215

حضرت پیامبر در فتوحات مکه فرمودند:... دین را بر پا داشته و روح را در اسلام القاء نموده و به واسطه ایشان اسلام بعد از مرگ و ذلت ، احیا و عزیز می شود ، قانون جزاء را بر پا و به واسطه شمشیر به سوی خدا دعوت نموده پس هر کس که از ایشان سرپیچی کند کشته و هر کس نزاع کند پست و ذلیل می گردد ، دین حقیقی را ظاهر کرده همان چیزی که رسول خدا به واسطه آن حکم می نمود و مذاهب را از زمین ریشه کن

می کند و چیزی جزء دین خالص نمی ماند دشمنان ایشان فقهاء اهل اجتهاد هستند وقتی که حکم ایشان را برخلاف راه و روش ائمه خود می بینند ناچار او از ترس شمشیر و سیطره ایشان حکمش را قبول و رغبت آنها به خاطر انچه که در دست ایشان است با آمدن ایشان عموم مسلمین بیشتر از خواص شاد شده و اهل معرفت به خداوند متعال از اهل حقایق از طریق شهود و کشف و تعریف الهی با ایشان بیعت می کنند.بشاره الاسلام:ص 297

واز رسول خدا فرمودند:زمانی برامت من خواهد آمد که از قران فقط رسم و از اسلام فقط اسمش باقی می ماند ، خود را با آن می نامند در حالی که آنها دور ترین مردم از آن هستند مساجد آنها آباد در حالی که از نظر هدایت خراب هستند فقهای آن زمان شرورترین فقها زیرسایه آسمان هستند فتنه از آنها خارج شده و به سوی آنها بر می گردد.بحار النوار: ج 52 ص 190 ح 21

از رسول خدا ص:مردم از دین خدا فوج فوج خارج می شوند همانطور که فوج فوج وارد شدند.ملاحم والفتن: ص133

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی