یمانی;علائم
از امیر مؤمنین ع در خطبه ای طولانی فرمودند: ...آنگاه پیمان برای مردان تنومند کردها بسته شده و برای آنها پرچم برافراشته می شود ، و عرب بر سرزمینهای ارمن و سقلاب پیروز شده، و هرقل در قسطنطینه برای مردان متکبر سینان فروتنی کرده ، پس منتظر ظهور مکلم موسی از درختی بر طور باشید ، آنگاه این موضوع به طور ظاهر و آشکار و تماشاگری قابل توصیف پدیدار خواهد شد ...مشارق انوار الیقین الحافظ رجب البرسی :ص265
و تسلیم حکومت به مردان تنومند کرد یا به کردها از علامات و اشاره های متأخر می باشد پس میان آن و میان ظهور علنی یا قیام امام ع با شمشیر مدت کوتاهی خواهد بود ، و استدعا دارم که عبارت منتظر ظهور مکلم موسی از درختی بر طور باشید بر خواننده مروری گذرا نباشد و نیاز است که سوال شود که مکلم موسی چه کسی است:
﴿نَادَیْ نَاهُ مِن جَانِبِ الطُّورِ الْأَیْمَنِ وَقَ رَّبْ نَاهُ نَجِیّا ﴾
او را از جانب راست کوه طور ندا کردیم و برای استماع کلام خویش نزدیکش گردانیم.مریم: 5
جابر بن عبد الله گفتند: لازم است که برای اهل عراق پیمانه و درهمی نباشد ، گفتیم: دلیل آن از کجا خواهد بود ؟ فرمودند از جانب عجم ، آنها آنرا منع خواهد کرد ، سپس نیاز است که اهل شام هیچ دینار و رزقی بدست نیاورند . گفتیم که این کار از جانب چه کسی خواهد بود فرمودند از جانب رومیان.
شرح احقاق حق ج 29 – سید مرعشی: ص 323
و از خطبه ای طولانی برای امیر المومنین ع که در آن علامات ظهور مقدس را ذکر می کند... پلی که پشت کرخ در شهر سلام ، و ارتفاع بادی سیاه در آن ، و خسفی و فرو رفتن زمین که بسیاری از مخلوقات در آن از بین می روند.شرح احقاق الحق ج 29 – السید المرعشی: ص 344
از کتاب عبد الله بن بشار :اگر خداوند بخواهد که قائم آل محمد ع را ظاهر کند جنگ را از صفر شروع می کند و به صفر تمام میشود و آن زمان خروج مهدی ع است.الصراط المستقیم:258/2
و در خطبه ای برای امیر المومنین ع فرمودند:...و چگونه ممکن است که از خطای این فرقه تعجب نکرده در حالی که اختلاف آنها در حجج دینشان است و دنبال روی پیامبرخود نبوده و به کار وصی اعتقاد نداشته و به غیب اعتقاد ندارند و از انجام عیب و گناه نمی گذرند.بشاره الاسلام: ص62
از ابی عبد الله ع علیه السلام فرمودند: قبل از قائم دو نوع مرگ می آید: مرگ قرمز ومرگ سفید تا اینکه از هر هفت نفر پنج نفر می میرند ، مرگ قرمز: شمشیر ، و مرگ سفید: طاعون (امراض) است.منتخب الانوار المضیئه – السید بها ء الدین النجفی: ص 313
از امیر المومنین ع فرمودند:... اما اگر غائب شده از فرزندان من از چشمان مردم غیبت نموده و مردم را به خاطر فقدانش و یا با کشته شدنش ویا با مرگش مضطرب نمود. فتنه شروع شده و بلا نازل می شود و کار بسیار سخت شده،و مردم در دین خود در هم پیچیده وهم رای میشوند که حجت از بین رفته و امامت با طل است ......غیبت نعمانی: ص:144
اینکه مساله اجتماع علماء بر خلاف امر خدا)تنصیب توسط خدا(که با تائید همه آنها بر حاکمیت برای مردم بوده)انتخابات شورای اخر زمان(و معنی آن بیعت برای غیر معصوم و انتصاب آن است ، و این به معنی بطلان انتصاب توسط خداوند است(امامت)و آن هم به خاطر ترجیح انتخابات برانتظار حجت ع توسط علمائی بی عمل است و مأ یوس شدن آنها از ایشان ع ، و شاید اصلا به او اعتقاد ندارند واعتقادآنها فقط جوهر روی برگه با شد . زیرا که آنها با فعل و قول خود رأی به ابطال امامت داده اند.واهل بیت فرموده اند ... شما رابه مهدی بشارت می دهم هنگامی میان امتم مبعوث می شود که میان مردم اختلاف و همین طور زلزله ها وجود دارد آنگاه زمین را پر از عدل و داد می کند همانطور که پر از ظلم وجور بوده است.
معجم احادیث الامام المهدی ع: ج 1 ص 92
و از امیر المومنین علیه السلام:آنگاه برای خروج او ده علامت حتمی است اول آنها پاره پاره شدن پرچم ها در نزدیکی کوفه ، وتعطیل شدن مساجد وتوقف حج وخسف وبمباران در خراسان و طلوع سیاره گناه بار و پیوستگی ستاره ها و هرج ومرج وقتل وغارت که اینها ده علامت که بین یک علامت وعلامت دیگر امر عجیبی رخ میدهد پس اگر علامت ها کامل شدند قائم قیام می کند.الشیعه والرجعه :ج 1 ص 148
از امیر المو منین علیه السلام در حدیثی طو لانی آمده است:برای ایشان آیات و علاماتی است: اولین آنها محاصره کوفه به واسطه رصد خانه و خندق ، و پاره پاره کردن پرچم ها در کنار کوفه وچهل شب تعطیل شدن مساجد ، و کشف هیکل ، و به اهتزاز در آمدن پرچم ها بدور مسجد بزرگ ، قاتل و مقتول در آتش اند ، و کشتار سریع ، و مرگ ومیر زود هنگام و کشتن نفس زکیه همراه هفتاد نفر در پشت کوفه.
خبر نفس الرحمن فی فضایل سلمان – میرزا حسین النوری الطبرسی: ص 304
و اما پرچم ها از جهات مختلف در کوچه ها و کنار کوفه پاره پاره شد و در جنگ های که در تاریخ 18 / صفر / 1425 شروع شد کوفه مورد محاصره واقع گردید ، سپس جنگ های جمادی و رجب که در آن علاماتی در مقبره نجف اشرف اتفاق افتاد و همین طور تحقق قول امیر المومنین ع
(عجب و همه عجب بین جمادی و رجب ، پس مردی گفت: ای امیر المومنین این عجب چیست که به طور مستمر از آن متعجب هستی ؟
ع فرمودند: مادرت به عزایت نشست، و چه عجبی از این عجیب تر که مردگان به جنگ با دشمنان خدا و رسولش و دشمنان اهل بیت بلند میشوند. و آن تاویل این ایه است
﴿یا أَی هَُّا الَّذِینَ آمَنُوا لََّ تَ تَ وَلَّوْا قَ وْماً غَضِبَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ قَدْ یَئِسُوا مِنَ الْْخِرَةِ کَمَا یَئِسَ الْکُفَّارُ مِ نْ أَصْحَابِ الْقُبُورِ ﴾ ممتحنه: 13
ای اهل ایمان ! هرگز با قومی که خدا بر آنهاغضب کرده(جهود)دوستی نکنید ! که آنها از عالم آخرت بکلی بی عقیده و مایوسند .چنان که کافران از اهل قبور ناامیدهستند.الزام الناصب فی اثبات الحجه الغایب: ج 1ص 90
و تعطیلی مساجد به مدت چهل شب، امری که اتفاق افتاد و درهای مساجد بسته شد و علی الخصوص مسجد کوفه و مسجد سهله و در حالی که نماز در کوفه بیشتر از چهل شب تعطیل گردید ، وشما دیدید که در تاریخ 13 /شعبان / 1426 ه .ق ، درب بزرگ مسجدکوفه با آجر بنا شده و مسدود و تعطیل شد و هنگامی که در مورد علت پرسیده ام گفتند که این امر با دستور مرجعیت شکل گرفته در حالی که این کار را حتی صدام)(لعنه الله)انجام نداد ،
﴿إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْرا ﴾
بس است خدا فرمانش را به انجام رساننده است به راستى خدا براى هر چیزى اندازه اى مقرر کرده است.
و اما از مهمترین اسباب ظهور مقدس و از واضح ترین علامات اختلاف میان شیعه وعلماء دین است .
ادامه دارد...
- ۱۶/۱۱/۰۶