افتراق امت بر هفتاد وسه فرقه
روایات بر افتراق یا جدایی امت بر هفتاد وسه فرقه تاکید کرده ، که بدون بحث شصت تای آنها به علت انکار ولایت امیر المومنین علی ع در آتش اند ، و سیزده تای دیگرخود را منصوب به محبین امیرالمومنین ع -یا اینکه از شیعه ایشان- می کنند، دوازده تای آنها در آتش وتنها یکی از آنها در بهشت است .و این بلایی است که همانند آن بلایی وجود ندارد ، و کسانی که از بلای دشمنی با امیر المومنین ع نجات یافتند آنگاه به واسطه اوصیاء بعد از ایشان ، یا به واسطه اوصیایی که توسط خداوند تعالی بر آنها تاکید شده مورد امتحان واقع شدند.
از امیر المومنین-صلوات خدا بر ایشان-به راس یهود می فرماید:شما به چند گروه متفرق شدید ؟ گفت که بر کذا و کذا فرقه . آنگاه علی ع فرمود : ای برادر یهودم راست نگفتی: آنگاه به سوی مردم نگاه نموده وفرمود: به خدا قسم اگر زمینه را برایم مهیا بود میان اهل تورات با توراتشان ، وبین اهل انجیل با انجیلشان ، و بین اهل زبور با زبورشان ، وبین اهل قران با قرانشان قضاوت خواهم نمود. ای مردم ، یهود بر هفتاد و یک فرقه متفرق شدند ، هفتاد تای آن در جهنم ، و تنها یکی نجات یافته و در بهشت است ، و آن همانی است که از یوشع بن نون وصی موسی ع تبعیت و پیروی نمود !
و مسیحیان به هفتاد و دو فرقه تقسیم شدند ، هفتاد و یک فرقه در جهنم ، و تنها یک فرقه در بهشت است ، و آن همانی است که از شمعون وصی عیسی ع پیروی نمود !
و این امت نیز به هفتاد وسه فرقه تقسیم خواهد شد ، هفتاد و دو فرقه از آن در اتش و یک فرقه در بهشت است ، و آن همانی است که از وصی محمد ص پیروی نمود ، و با دست بر سینه خود زد ، سپس فرمود ند: سیزده تا از هفتاد وسه فرقه خود را منسوب به مودت ودوستی من می کنند ، تنها یکی از آنها در بهشت و آنها امت وسط هستند ، و دوازده تای دیگر در آتش وجهنمی است.الامالی – شیخ طوسی: ص 524
و از طریق این روایت می بینیم که تنها فرقه ای نجات پیدا می کند که از وصی پیروی می کند و امت محمد ص بعد از ایشان به سیزده تا فرقه صاحب پرچم که از اوصیاء بعد از رسول الله ص پیروی می کنند و بقیه با تکذیب وصی ایشان امام علی ع ماندند و بعد از ایشان انقسام به شکل تدریجی خواهد بود ، بدینگونه که هرگاه وصیی می آید یک فرقه از این امت مدعی شده که بر راه روش وصی قبل ازآن هستند-مثلا انهای که امام علی ع را نصرت دادند در نصرت امام حسن و حسین ع ماندند... و یا مانند واقفیه که تا امامت امام موسی کاظم ع را قبول دارند واز بقیه ائمه ماندند... - تا اینکه امر به وصی دوازده هم از اوصیاء می رسد پس در آن هنگام یک فرقه از او پیروی کرده و یازده فرقه دیگر که خود را منصوب به اوصیاء قبلی می کنند همگی در آتش هستند.
و فرقه سیزدهم در کلام امیرالمومنین علی ع ذکر شد و اهل بهشتند،و عده ای در هنگام آمدن وصی سیزدهم(یمانی و مهدی اول طبق وصیت شب وفات حضرت محمد ص) به خاطر عدم ایمان به او سقوط خواهند کرد ! پس عدد فرقه های آتش که خود را به محبت امیر المؤمنین منتسب می کنند به دوازده فرقه خواهد بود که همه آنها در آتش و تنها فرقه نجات یافته اخر زمان می ماند؛ که از وصی سیزدهم پیروی می کند . و این فرقه ها که خود را منصوب به محبت امام علی ع می کنند حتما بعد از امام علی ع می آیند ، و بعد از امیر المومنین ع یازده امام هستند ، پس اگر از هر کدام از آنها فرقه ای سقوط کند انگاه عدد فرقه های جهنمی دوازده تا خواهد بود ، در صورتی که فرقه های جهنمی که خود را منصوب به مودت و محبت امیر امومنین ع می دانند ؛ همانطور که در حدیث آمده دوازده تا هستند ، پس حتما وجود وصی سیزدهم نیاز است (یمانی ، مهدی اول در وصیت رسول الله ص) تا اینکه بواسطه ایشان فرقه دوازدهم از فرق آتشی که خود را منصوب به مودت حصرت علی ع می کنند سقوط کند آنگاه عدد فرقه های آتش امت محمد هفتاد ودو فرقه خواهد بود ، و فرقه بهشتی یکی است ، که همیشه در مسیر ائمه قرار دارد و یا اینکه فرقه بهشت هم قطار و هم حرکت با مسیر ائمه است و همین طور در زمان هر وصی یک فرقه یا فرقه هایی در آتش قرار می گیرند ، آنگاه شصت فرقه به علت عدم اتباع امام علی ع وصی اول به اسفل سقوط می کنند واز امام حسن ع یک فرقه سپس از امام حسین یک فرقه و همین طور بقیه ائمه پس عدد فرقه هایی که به واسطه آن مردم سقوط می کنند هفتاد و دو فرقه خواهد بود ، و تنها یک فرقه باقی مانده وآن همانی است که به علت عدم اتباع وصی امام مهدی ع سقوط می کند.
حدیث فرقه ها ، وصی امام مهدی را ثابت کرد؛ بلکه حتی ظهورش قبل از قیام امام مهدی ع را نیز ثابت می کند و همین طور ثابت می کند که بعد از رسول خدا حتما دوازده وصی ظهور می کنند وآنها ائمه هستند،و سپس بعد از آنها وصی امام مهدی ع آنگاه عدد اوصیاء که این امت به واسطه آنها مورد امتحان قرار می گیرد سیزده وصی خواهد بود ، و بر این معنی ، روایات زیادی دلالت می کند و تاکید می کند که ائمه دوازده تا از فرزندان علی ع و حضرت فاطمه س هستند ، و یا اینکه اگر امام علی ع را با آنها قرار دهیم سیزده نفر خواهند بود .
فرقه سیزدهم؟!...
- ۱۶/۱۱/۱۰