یمانی

صاحب هدایت کننده ترین پرچم

صاحب هدایت کننده ترین پرچم

امام محمد باقر ع که فرمودند:

... و در پرچـمها پرچـمى هدایت کننده تر از پرچم یمانى نیست و آن پرچم هدایت است .
چون که شما را به صاحبتان دعوت می کند ،
و اگر یمانى خروج کرد فروختن اسلحه حرام
مى شود .
و اگر یمانى خروج کرد , بپا خیز بسوی او .
که همانا پرچمش پرچم هدایت است .
و جایز نیست مسلمانان از او سرپیچى کنند ،
و اگر کسى این کار را انجام دهد از اهل جهنم
مى باشد .
"زیرا که او دعوت به حق و هدایت به راه راست
مى کند" .


منابع: الغیبة - محمد بن ابراهیم النعمانی ص 264
بحار الأنوار ج 52 ص 232

پیوندها

افتراق امت بر هفتاد وسه فرقه

روایات بر افتراق یا جدایی امت بر هفتاد وسه فرقه تاکید کرده ، که بدون بحث شصت تای آنها به علت انکار ولایت امیر المومنین علی ع در آتش اند ، و سیزده تای دیگرخود را منصوب به محبین امیرالمومنین ع -یا اینکه از شیعه ایشان- می کنند، دوازده تای آنها در آتش وتنها یکی از آنها در بهشت است .و این بلایی است که همانند آن بلایی وجود ندارد ، و کسانی که از بلای دشمنی با امیر المومنین ع نجات یافتند آنگاه به واسطه اوصیاء بعد از ایشان ، یا به واسطه اوصیایی که توسط خداوند تعالی بر آنها تاکید شده مورد امتحان واقع شدند.

از امیر المومنین-صلوات خدا بر ایشان-به راس یهود می فرماید:شما به چند گروه متفرق شدید ؟ گفت که بر کذا و کذا فرقه . آنگاه علی ع فرمود : ای برادر یهودم راست نگفتی: آنگاه به سوی مردم نگاه نموده وفرمود: به خدا قسم اگر زمینه را برایم مهیا بود میان اهل تورات با توراتشان ، وبین اهل انجیل با انجیلشان ، و بین اهل زبور با زبورشان ، وبین اهل قران با قرانشان قضاوت خواهم نمود. ای مردم ، یهود بر هفتاد و یک فرقه متفرق شدند ، هفتاد تای آن در جهنم ، و تنها یکی نجات یافته و در بهشت است ، و آن همانی است که از یوشع بن نون وصی موسی ع تبعیت و پیروی نمود !

و مسیحیان به هفتاد و دو فرقه تقسیم شدند ، هفتاد و یک فرقه در جهنم ، و تنها یک فرقه در بهشت است ، و آن همانی است که از شمعون وصی عیسی ع پیروی نمود !

و این امت نیز به هفتاد وسه فرقه تقسیم خواهد شد ، هفتاد و دو فرقه از آن در اتش و یک فرقه در بهشت است ، و آن همانی است که از وصی محمد ص پیروی نمود ، و با دست بر سینه خود زد ، سپس فرمود ند: سیزده تا از هفتاد وسه فرقه خود را منسوب به مودت ودوستی من می کنند ، تنها یکی از آنها در بهشت و آنها امت وسط هستند ، و دوازده تای دیگر در آتش وجهنمی است.الامالی – شیخ طوسی: ص 524

و از طریق این روایت می بینیم که تنها فرقه ای نجات پیدا می کند که از وصی پیروی می کند و امت محمد ص بعد از ایشان به سیزده تا فرقه صاحب پرچم که از اوصیاء بعد از رسول الله ص پیروی می کنند و بقیه با تکذیب وصی ایشان امام علی ع ماندند و بعد از ایشان انقسام به شکل تدریجی خواهد بود ، بدینگونه که هرگاه وصیی می آید یک فرقه از این امت مدعی شده که بر راه روش وصی قبل ازآن هستند-مثلا انهای که امام علی ع را نصرت دادند در نصرت امام حسن و حسین ع ماندند... و یا مانند واقفیه که تا امامت امام موسی کاظم ع را قبول دارند واز بقیه ائمه ماندند... - تا اینکه امر به وصی دوازده هم از اوصیاء می رسد پس در آن هنگام یک فرقه از او پیروی کرده و یازده فرقه دیگر که خود را منصوب به اوصیاء قبلی می کنند همگی در آتش هستند.

و فرقه سیزدهم در کلام امیرالمومنین علی ع ذکر شد و اهل بهشتند،و عده ای در هنگام آمدن وصی سیزدهم(یمانی و مهدی اول طبق وصیت شب وفات حضرت محمد ص) به خاطر عدم ایمان به او سقوط خواهند کرد ! پس عدد فرقه های آتش که خود را به محبت امیر المؤمنین منتسب می کنند به دوازده فرقه خواهد بود که همه آنها در آتش و تنها فرقه نجات یافته اخر زمان می ماند؛ که از وصی سیزدهم پیروی می کند . و این فرقه ها که خود را منصوب به محبت امام علی ع می کنند حتما بعد از امام علی ع می آیند ، و بعد از امیر المومنین ع یازده امام هستند ، پس اگر از هر کدام از آنها فرقه ای سقوط کند انگاه عدد فرقه های جهنمی دوازده تا خواهد بود ، در صورتی که فرقه های جهنمی که خود را منصوب به مودت و محبت امیر امومنین ع می دانند ؛ همانطور که در حدیث آمده دوازده تا هستند ، پس حتما وجود وصی سیزدهم نیاز است (یمانی ، مهدی اول در وصیت رسول الله ص) تا اینکه بواسطه ایشان فرقه دوازدهم از فرق آتشی که خود را منصوب به مودت حصرت علی ع می کنند سقوط کند آنگاه عدد فرقه های آتش امت محمد هفتاد ودو فرقه خواهد بود ، و فرقه بهشتی یکی است ، که همیشه در مسیر ائمه قرار دارد و یا اینکه فرقه بهشت هم قطار و هم حرکت با مسیر ائمه است و همین طور در زمان هر وصی یک فرقه یا فرقه هایی در آتش قرار می گیرند ، آنگاه شصت فرقه به علت عدم اتباع امام علی ع وصی اول به اسفل سقوط می کنند واز امام حسن ع یک فرقه سپس از امام حسین یک فرقه و همین طور بقیه ائمه پس عدد فرقه هایی که به واسطه آن مردم سقوط می کنند هفتاد و دو فرقه خواهد بود ، و تنها یک فرقه باقی مانده وآن همانی است که به علت عدم اتباع وصی امام مهدی ع سقوط می کند.

حدیث فرقه ها ، وصی امام مهدی را ثابت کرد؛ بلکه حتی ظهورش قبل از قیام امام مهدی ع را نیز ثابت می کند و همین طور ثابت می کند که بعد از رسول خدا حتما دوازده وصی ظهور می کنند وآنها ائمه هستند،و سپس بعد از آنها وصی امام مهدی ع آنگاه عدد اوصیاء که این امت به واسطه آنها مورد امتحان قرار می گیرد سیزده وصی خواهد بود ، و بر این معنی ، روایات زیادی دلالت می کند و تاکید می کند که ائمه دوازده تا از فرزندان علی ع و حضرت فاطمه س هستند ، و یا اینکه اگر امام علی ع را با آنها قرار دهیم سیزده نفر خواهند بود .

فرقه سیزدهم؟!...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی