یمانی

صاحب هدایت کننده ترین پرچم

صاحب هدایت کننده ترین پرچم

امام محمد باقر ع که فرمودند:

... و در پرچـمها پرچـمى هدایت کننده تر از پرچم یمانى نیست و آن پرچم هدایت است .
چون که شما را به صاحبتان دعوت می کند ،
و اگر یمانى خروج کرد فروختن اسلحه حرام
مى شود .
و اگر یمانى خروج کرد , بپا خیز بسوی او .
که همانا پرچمش پرچم هدایت است .
و جایز نیست مسلمانان از او سرپیچى کنند ،
و اگر کسى این کار را انجام دهد از اهل جهنم
مى باشد .
"زیرا که او دعوت به حق و هدایت به راه راست
مى کند" .


منابع: الغیبة - محمد بن ابراهیم النعمانی ص 264
بحار الأنوار ج 52 ص 232

پیوندها

یمانی ;حجت الله (بخش دوم)

در مطالب قبل بیان شد که علامات قبل از ظهور امام مهدی عج به سه گروه تقسیم می شوند:
علامات عام
علامات خاص
علامات حتمی
واین علامات به طور کل شامل دو دسته می شود: 
*علامات غیر حتمی یعنی اینکه امکان قرار گرفتن تغییر در آن وجود دارد پس تغییر می کند ویا اینکه بصورت مطلق نباشد ، یعنی قبل از امام عج تحقق آن شرط نیست ، بلکه آنها علاماتی هستند که اگر محقق شده بر نزدیکی فرج دلالت و اگر محقق نشد بر دوری آن دلالت نمی کند .
*و علامات حتمی و یا همان ارکان اساسی برای برپایی دولت عدل الهی همانطور که از ائمه وارد شده است ،
از امام صادق ع آمده: قبل از قیام قائم ع پنج علامت حتمی وجود دارد: یمانی وسفیانی و صیحه ندا در آسمان وکشته شدن نفس زکیه و فرو رفتن زمین در صحرا بیداء .
و موضوع بحث و رکن اساسی در میان این علامات پنجگانه یمانی است همانی که روایت ها بر ایشان به عنوان خلیفه امام مهدی و در روایتی خلیفه خدا مهدی دلالت نموده و روی برگردانده از ایشان جهنم است،وروایت های دیگری که به پیروی از ایشان تاکید می کند واین تاکید برهیچ شخصیت دیگری قبل از امام اطلاق نمی شود پس هر کس شخص یمانی را شناخت وبر آن مستدل شده و از او تبعیت وپیروی کرد انگاه از امام زمانش پیروی کرده است ﴿کُلُّ نَفْسٍ بِمَا کَسَبَتْ رَهِینَة ﴾ (هر کسی در گرو اعمال خویش بوده مگر یاران یمین) در مورد شناخت این شخصیت از اهل بیت ع به اندازه کافی احادیث وارد شده و بر پژوهشگر با انصاف واجب است که در مورد این شخصیت تحقیق کند ، پس اگر کسی به دروغ مدعی آن شده طول نخواهد کشید مگر اینکه امر او کشف شود و آن هم از طریق حکمت یمانی و ربانی آل محمد در همه اقوالشان است ، پس اگر کمی در کلام آنها تامل کنیم خواهیم دید که می خواهند همه چیز را در یک زمان به اولیاء ویاران خود نشان دهند ولی همزمان به خاطر ترس از دشمنان خود نمی خواهند همه چیز را مکشوف کنند .
انگاه اگر پژوهشگر طالب حق در مورد امام زمان خود در روایات نظر کند تعارضی را در ظاهر و نه در حقیقت امر پیدا نخواهد کرد.
بر ما واجب است که برکلام آل محمد ع تمرکز کنیم زیرا که آنها قران ناطق و راهای نجات از حیرت و خروج از فتنه ها هستند،به همین خاطر است که رسول خدا ص فرمودند: ای مردم من در میان شما جایگزینی قرار دادم که اگر به آن تمسک کنید درمانده نخواهید شد وآن کتاب خدا و اهل بیتم هستند و در حالی که لطیف خبیر به من خبر داد که آنها از همدیگر جدا نمی شوند تا اینکه بر حوض برگردند. 
واز این کلام می فهمیم که هر راهی به غیر از طریق آل محمد ظلمت وگمراهی است،وهر آنچه که مخالف کلام آنهاست گمراهی است،وآنها با قران هستند،وبا قران طریق واحدی هستند، پس هر کس که مخالف آنها بوده وکلام آنها را رد کند با خدا مخالف است و
هر کس که از آنها پیروی کند وکلام آنها را قبول کند پس خدا را اطاعت کرده، و رسول خدا به صراحت اعلام کرده که آنها جانشینان واوصیاء ایشان هستند ،ودر لحظات وداعش هنگامی که خواست که برای امت امان و آسایش را بدون هیچ نوع گمراهی بنویسد و هرآنچه که معروف است که مرد به هنگام وفات خود به مهمترین متعلقات خود وصیت کند و هم وغمش نجات امت خود از گمراهی است، ولیکن شیطان امت اعتراض کرد وگفت که این مرد در حال هزیان گفتن است وحادثه برای همه آشکار و معروف است ، سپس بعد از آن حضرت مصطفی ص با برادر و وزیر و دست راست و پسر عمو و هارون و وصی خود علی ابن ابی طالب ع عزلت نموده ودر مورد مهمترین چیزهایی که امت بعد از ایشان به آن نیاز دارد وصیت نمود وآن مشخص کردن خلفاء و جانشینان خدا در سرزمینش وحجت های خدا براهل هر زمان در زمان شان است تا اینکه امت از آنچه آنها را به سوی هاویه جهنم بکشاند پیروی نکنند و از کسی که
خداوند با آن بر ملائکه خود احتجاج نمود پیروی کنند.
﴿إِذْ قَالَ رَبُّکَ لِلْمَلاَئِکَةِ إِنِّی جَاعِلٌ فِی الأَرْضِ خَلِیفَةً قَالُواْ أَتَجْعَلُ فِیهَا مَن ی فُْسِدُ فِیهَا وَیَسْفِکُ الدِّمَاء وَنَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِکَ وَن قَُدِّسُ لَکَ قَالَ إِنِّی أَعْلَمُ مَا لََّ تَ عْلَمُونَ ﴾ 
(پروردگار تو به فرشتگان گفت من در زمین جانشینى خواهم گماشت فرشتگان گفتند آیا در آن کسى را مى گمارى که در آن فساد انگیزد و خونها بریزد و حال آنکه ما با ستایش تو ، تو را تنزیه مى کنیم و به تقدیست مى پردازیم فرمود من چیزى مى دانم که شما نمى دانید.)
پس خداوند متعال پیامبران را به عنوان جایگزینان خود در زمین مبعوث وآنها را با وحی خود منصوب نمود وهر خلیفه ای از آنها در مورد خلیفه بعد از خود وصیت می نمود ولی همیشه مسیر امت ها در انتظار جانشین خدا شکست بوده،مگر عده ای اندک از اولیاء و صالحین  و هنگامی که خداوند پیامبری را با محمد ختم نمود خلفای خدا بعد از او را در که دولت عدل الهی را بعد از پدرشان ع بر پا خواهند داشت در حالی که رسول خدا در مورد آنها وصیت نموده پس ائمه را در وصیت خود با اسم شان ذکر و بعد از آنها اول مهدیین را با اسم خود و صریح ذکر نمودند ، و اما ذکر (مهدی اول) بدون اینکه کسی متوجه آن شود کتاب ها را پر کرده است و از جمله آن شخصیت یمانی ع است و ایشان یکی از علامات حتمی است که تحقق آن قبل از ظهور امام مهدی ع لازم است وچون که شخصیت یمانی مهمترین شخصیت قبل از ظهور امام بوده و تمسک به آن همان تمسک به امام عج است زیرا که او زمینه ساز رئیسی قبل از امام عج است که یاران قائم ع و غیره با آن امتحان می شوند،همان طور که یاران طالوت به واسطه نهر یا رود آب امتحان شدند .
از ابی عبد الله ع فرمودند: یاران طالوت به نهری امتحان شدند که خداوند متعال در مورد آن فرموده اند: خداوند شما را به واسطه نهری امتحان نموده است پس هر که از آن بنوشد از من نیست وهر که از آن نیاشامد از من خواهد بود و اینکه یاران قائم ع با همانند آن امتحان می شوند.
واین نهر در بهشت همانطوری که از آنها ع آمده دروازه آل محمد است (رکن یمانی درب ماست که از آن وارد بهشت 
می شوند ، و آن نهری از بهشت است که در آن اعمال بندگان را می یابی.)
ادامه دارد...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی