یمانی

صاحب هدایت کننده ترین پرچم

صاحب هدایت کننده ترین پرچم

امام محمد باقر ع که فرمودند:

... و در پرچـمها پرچـمى هدایت کننده تر از پرچم یمانى نیست و آن پرچم هدایت است .
چون که شما را به صاحبتان دعوت می کند ،
و اگر یمانى خروج کرد فروختن اسلحه حرام
مى شود .
و اگر یمانى خروج کرد , بپا خیز بسوی او .
که همانا پرچمش پرچم هدایت است .
و جایز نیست مسلمانان از او سرپیچى کنند ،
و اگر کسى این کار را انجام دهد از اهل جهنم
مى باشد .
"زیرا که او دعوت به حق و هدایت به راه راست
مى کند" .


منابع: الغیبة - محمد بن ابراهیم النعمانی ص 264
بحار الأنوار ج 52 ص 232

پیوندها

ابتعاد و دوری مسلمانان از دین در آخر الزمان

در احادیث بسیاری  ، ابتعاد و دوری مسلمانان از دین در آخر الزمان و گرفتار شدن آنها به بسیاری از تفرقه ها وانحراف وفساد اخلاقی را نشان می دهد ، و هنگام تحقق شروط ساعت ، و در میزان در تفسیر قران ص 639-439 آمده که ، آن کنایه از خروج امام منتظر ع است.

از مفضل بن عمر گفت: از سیدم امام صادق ع پرسیدم آیا برای مأمول منتظر مهدی ع زمان و وقت معینی جهت اطلاع مردم وجود دارد ؟ پس فرمودند: از خداوند به دور است که زمان ظهورش را طوری مشخص کند تا شیعه ما آن را بدانند ،گفتم: سیدم چرا به این صورت ؟ فرمودند زیرا او همان ساعت است که خداوند تعالی در مورد آن فرمود: 

یسْأَلُونَکَ عَنِ السَّاعةِ أَیَّانَ مُرْسَاهَا... اعراف: 37

در مورد ساعت می پرسندکه موقع آن چه وقت است... بحار الانوار: ج 53 ص

و از امام صادق ع فرمودند :... اگر دیدی که حق مرده و اهل آن رفتند ،ودیدی که همه کشور ها گرفتار ظلم وستم شده ، ودیدی که قران کهنه شده ، و درصحبت هایشان چیز هایی که در آن نیست را به آن نسبت داده و با هوای نفس خود آن را تعبیر می کنند ودیدی که دین برگشته و دگرگون شده همان طور که ظرف واژگون میشود ، ودیدی که اهل باطل بر اهل حق چیره شدند ، ودیدی که شر آشکار شده و از آن نهی نمی شود،و عذر یارانش خواسته می شود ودیدی که فسق وباطل ظاهر شده ، و مردان با مردان و زنان با زنان اکتفاء وارضاء شده ، وببینی که مؤمن ساکت بوده و گفتارش مورد قبول نیست ، و ببینی که فاسق تکذیب نشود ، ودروغ وافترایش به او نسبت داده نمی شود ، وببینی که کوچک بزرگ را مورد حقارت قرار دهد ، وببینی که ارحام قطع شود ،وببینی کسی را که به واسطه فسوق مورد مدح قرار گیرد و از کارش بیشتر خوشحال می گردد ، و جواب صحبتش داده نمی شود ، وببینی که آنچه را که به زن داده می شود به غلام داده می شود ، وببینی که زنان با زنان ازدواج کنند و ببینی که ستایش و تعریف از همدیگر زیاد شود ، وببینی که مرد مال خود را به راهی غیر از طاعت خدا انفاق کرده و در حالی که از کارش نهی نمی شود ، و ببینی که ناظر به خدا پناه می برد از آنچه که مؤمن را در حال جهاد با آن می بیند ، وببینی که همسایه همسایه اش را مورد ازار واذیت قرار می دهد ولی کسی او را منع نمی کند ، وببینی که کافر از آنچه که برای مؤمن اتفاق می افتد خوشحال است ، و در صورتی که در زمین فساد ببیند مسرور می شود ، وببینی که خمر و مشروبات بصورت علنی خورده شود ، وکسانی بر آن جمع شوند که از خداوند عز وجل بیم و هراسی ندارند ، وامر به معروف را سبک ببینی ، وببینی که فاسق در آنچه که خداوند نمی پسندد قوی و مورد ستایش قرار می گیرد ، وببینی که صاحبان املاک

موردتحقیر قرار میگیرند، و هر کس که آنها را دوست داشته باشد مورد حقارت قرار می گیرد ، و راه خیر را مقطوع ببینی ، ودر مسیر شر سلوک کنند ، وببینی که خانه خدا تعطیل شود ، و به ترک آن امر شود ، ومرد را می بینی : که آنچه را که انجام نمی دهد می گوید، و ببینی که مردان آرزوی مردان و زنان آرزوی زنان کنند ، وببینی که مرد به واسطه دبر خود و زن به واسطه فرجش امرار معاش کنند ، وببینی که زنان برای خود مجالسی را تشکیل داده همان طور که مردان تشکیل می دهند ، ومردان بنی عباس را می بینی که حالت دوجنسی بین آنها ظاهر و موهای خود را رنگ زده ، و خود را آراستند همان طور که زن برای شوهرش خود را آرایش می کند ، وبه مردان به خاطر استفاده از فروجشان مال عطاء می کنند ، که با این حالت مرد خوشحال می شود ، و مردان بر او رشک می ورزند ، وصاحب مال از انسان مؤمن عزیز تر است ، وربا ظاهر بوده وتغییر نمی کند ، وزنان به واسطه زنا مدح می شوند ، و زن را می بینی که به خاطر نکاح با مردان بر شوهرش چاپلوسی می کند ، و بیشتر مردم را می بینی که ، بهترین آنها کسی است که زنان را بر فسقشان کمک می کند ، و انسان مؤمن را اندوهگین ذلیل وحقیر شده می بینی ، و بدعت و زنا را می بینی که ظاهر شده ، و مردم را می بینی که به واسطه زور برهمدیگر اعتداء کنند ، و حرام را ببینی که حلال شود ، و مردم رامی بینی که کار خود را با نظر و رأی انجام می دهند ، و کتاب وحکمت خدا تعطیل می شود ، وشب را می بینی که در آن از تعدی بر خدا خجالت نمی کشند ، و انسان مؤمن را می بینی که بجزء در قلب خود نمی تواند انکار کند ، و مقدار زیادی از مال را می بینی که در راه دشمنی خداوند عزوجل انفاق می شود ، و اهل ولایت را می بینی که اهل کفر را به خود نزدیک می کنند ، و اهل خیر را دور می کنند ، و اهل ولایت را می بینی که در اجرای حکم رشوه می گیرند ، و ولایت را می بینی که به نفع هر کسی که بیشتر می دهد حکم اجرا می کند ، و می بینی که با محارم ازدواج می شود ، وبا آنها ارضاء می شوند ، ومرد را می بینی که به واسطه تهمت و مظنونیت کشته می شود ، و آرزوی مرد مذکر را کرده پس مال ونفس خود را برای او بذل و بخشش می کنند ، و مرد را می بینی که به خاطر مجامعت با زنان مورد شماتت قرارمی گیرد ، و زن را می بینی که شوهر خود را ناراحت کرده و به آنچه که نمی خواهد عمل می کند ، و بر شوهرش انفاق کند ، و مرد را می بینی که زن و کنیزک خود را کرایه می دهد ، و نزدیکی با آنها را به خاطر غذا وشراب قبول می کند ، و ایمان به خداوند عز وجل را به خاطر ترس و ریاء می بینی ، و قمار را می بینی که ظاهر می شود ، و ش راب را می بینی که علنی و بدون مانع فروخته می شود ، و زنان را می بینی که خود را به اهل کفر عرضه می کنند ، و سرگرمی ها را می بینی که ظاهر می شوند از آن استفاده می شود وکسی آنرا منع نمی کند ، و کسی جرأت نمی کند که آنرا منع کند ، و شریف را می بینی که به واسطه کسی که برای تخت خود می ترسد ذلیل می شود ، و نزدیکترین افراد به حکام را می بینی که به واسطه ناسزا گفتن به ما اهل بیت مورد مدح وستایش قرار می گیرد ، و دوست دار ما را می بینی که به او زور گفته می شود ، و شهادتش مورد قبول واقع نمی شود ، و زور را می بینی که آن را بر کلام بهتر و ارجحتر می دانند ، و قران را می بینی که شنیدن آن بر مردم سنگین می شود ، و شنیدن باطل بر مردم سبک تر و راحت تر شود ، و همسایه را می بینی که همسایه خود را به خاطر ترس از زبانش مورد اکرام ولطف قرار می دهد ، و حدود را می بینی که تعطیل می شود ، و به

واسطه هوای نفس خود به آن عمل می کنند ، و مساجد را می بینی که آراسته می شوند ، و راستگوترین مردم نزد مردم را مفتری کذاب می بینی ، و شر و سعی در سخن چینی را می بینی که ظاهر شده ، و زنا را می بینی که پخش می شود ، و غیبت را می بینی که نمک مجلس شود ، و مردم همدیگر را با آن بشارت می دهند ، و ببینی که حج و جهاد را برای غیر خدا می خواهند ، و پادشاه را می بینی که انسان مؤمن را برای کافر ذلیل می کند ، و خرابی از عمران بیشتر می شود ، وامرار معاش مرد را می بینی که از تقلب در مکیال و ترازو بدست می آورد ، وریختن خون ها را می بینی که سبک شمرده می شود و مرد را می بینی که رئیس بودن را برای طلب دنیا خواسته ، و به واسطه زبان خود به عنوان انسان با تقوی مشهور شده ، و امور به او مستند می شود ، و ببینی نماز سبک شمرده می شود ، و ببینی مرد صاحب مال زیادی که زکات آنرا از زمانی که مالک آن شده نداده است ، و مرده را ببینی که از قبرش بیرون آورده شود و مورد اذیت قرار می گیرد و کفنش مورد فروش قرار می گیرد ، و هرج و مرج را می بینی که زیاد شود ، و مرد را می بینی که شب را با نشأت و روز را مست می گذراند ، و کاری به اینکه مردم در چه حالی هستند ندارد وبهایم و حیوانات را می بینی که مورد نکاح واقع می شوند ، و بهایم را می بینی که همدیگر را می درند ، و مرد را می بینی که جهت نماز خواندن بیرون می رود و در حالی برمی گردد که چیزی از لباس هایش بر او نیست و قلب های مردم را می بینی که قا سی و سخت وبیرحم شده ، و چشم های آنها را می بینی که خشک و سخت شده ، و ذکر بر آنها سنگین می شود ، و کسب وکار حرام را می بینی که ظاهر می شود ،و به واسطه آن رقابت می کنند ، و ببینی که نماز گزار بخاطر اینکه مردم او را ببینند نماز می خواند ، و فقیه را می بیبنی که برای غیر دین تفقه و دنیا و ریاست را طلب می کند ، و مردم را می بینی که با کسی که برنده می شود قرار می گیرند ، و طالب حلال را مورد مذمت و شماتت می بینی ، و طالب حرام مورد مدح وستایش قرار می گیرد ، و حرمین را می بینی که آنچه را که خداوند دوست ندارد در آنها انجام می گیرد ، و هیچ مانعی و هیچ کسی در مقابل آنها و عمل زشتشان قرار نمی گیرد ، و وسایل آواز را می بینی که در حرمین ظاهر می شود ، و مرد را می بینی که با اندکی از حق صحبت می کند و امر به معروف ونهی از منکر می کند پس کسی که او را در مورد خودش نصیحت می کند بلند می شود و می گوید: این موضوع در مورد شماست ، و مردم را می بینی که به همدیگر نظر می کنند

، و به اهل شر اقتداء می کنند ، وراه و مسلک خیر و طریقش را می بینی که خالی است و کسی در آن سلوک نمی کند ، و مرده را می بینی که مورد استهزاء قرار گرفته و کسی به فریادش نمی رسد و می بینی هرسال از بدعت وشر بیشتر از حد ممکن اتفاق می افتد وازآن صحبت می کنند ، و خلق و مجالس را می بینی که کسی به جز افراد غنی و ثروتمند را پیروی نمی کنند و می بینی که به محتاج جهت تمسخر و خنده بخشش می کنند و در راه خدا به او رحم نمی شود ، و آیات ونشانه ها را در آسمان می بینی که هیچ کس به سوی آنها شتاب نمی کند و انسانها را می بینی که بر هم دیگر می تازند همانطور که بهایم بر همدیگر می جهند و از ترس مردم کسی منکر را انکار نمی کند و مرد را می بینی که در راه غیر از خدا انفاق زیادی می کند و از کمترین چیزی در راه و اطاعت خدا کوتاهی می کند و ظلم و عاق به والدین می بینی که ظاهر می شود و والدین سبک شمرده می شوند در حالی که پیش فرزند احوال آنها بد تر از همه مردم است و هنگامی که بر آنها دروغ می بندد خوشحال می شود ، و زنان را می بینی که بر پادشاهی غلبه و بر هر امری دیگری که در آن هوی و هوس است چیره می شوند ، و فرزند پسر را می بینی که بر پدرش دروغ می بندد و بر والدین خود دعا می کند و از مردن آنها خوشحال می شود، و ببینی که اگر مردی روزش را بدون کسب گناهان کبیره وانجام فجور ودزدی در میزان ومکیال وسوز وکلک وخوردن شراب ومستی بگذراند آن روز را با ناراحتی وحالتی خسته کننده از عمرش تمام می کند و پادشاه را ببینی که طعام و آذوقه را احتکار کند ، و اموال ذی القربی را ببینی که به زور تقسیم شود و با آن قمار بازی وخمروشراب می خورند ، و شراب را می بینی که برای مداوای بیماری برای همدیگر تج ویز می کنند ، و با آن شفا می یابند ، و مردم را می بینی که در ترک امر به معروف ونهی از منکر و همین طور ترک تدین به آن برابر می شوند ، وریاح یا باد های منافقین را می بینی که پا بر جاست ، و باد های اهل حق حرکتی نمی کند و می بینی که اذان و نماز با اجرت و مزد انجام می گیرد و مساجد را پر از کسانی که از خدا نترس و در آن برای غیبت وخوردن گوشت اهل حق جمع شده اند می بینی ، و آنرا به عنوان شراب مست کننده توصیف می کنند ، وآدم مست را می بینی که امام جماعت مردم شده و با آنها نماز می خواند و در حالی که او به واسطه مست بودن عقلش را از دست داده ، و اگر مست شود صاحب کرامت و تقوی شده و اگر به خاطر مست بودن بترسد و ترک کند مجازات نشده وعذر او را نمی خواهند ، و کسی که اموال یتیمان را خورده ، می بینی که مورد ستایش قرار می گیرد وقضات به غیر از رضایت خدا حکم می کنند ومتولیان وامانتداران آنها خیانتکار شدند و والیان ، میراث را بر اهل فسوق بذل کرده و جرأت آنها در مقابل خدا و داد وستد ودادن آزادی لازم به اهل فسوق را می بینی و منابر را می بینی که برآنها به تقوی امر می کنند در حالی که امر کننده به آن عمل نمی کند و نماز را می بینی که به موقع خواندن آن سبک شمرده می شود وببینی که: صدقه برای شفاعت و امر در راه خدا نیست و به خاطر خواست مردم داده می شود و هم وغم مردم شکم و فروجشان است و حلال وحرام بودن خوردن و نکاح کردن برای آنها فرقی نمی کند ودنیا بر آنها اقبال کرده و حقیقت را می بینی که در حال از بین رفتن است پس بر حذر باش واز خداوند طلب حق و نجات و هدایت کن زیرا که خداوند برای انجام امری به آنها مهلت می دهد ومراقب باش و بر خلاف کار آنها عمل کن تا خدا تو را ببیند و اگر عذاب بر آنها نازل شد بسمت رحمت خداوند شتاب کن و اگر تاخیر کنی خداوند آنها را مبتلا می کند و از عمل آنها خارج شو وبه سمت خداوند رفته زیراخداوند اجر محسنین را پایمال نمی کند و رحمت او بر محسنین نزدیک است.  کافی: ج 3 ص 3

باما همراه باشید...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی